vineri, 27 ianuarie 2012

Batranul

Ma simt greu, ma simt inabusit, am pamant pe mine, ceva in mine se stinge, afara ploua, oamenii alearga pe strazi, pasarile ciripesc, soarele a disparut. Pamantul dupa mine a cazut, sunt in picioare, ma uit in jur, este negru, negru ca pamantul, pamantul se rostogoleste peste mine, nu vrea sa cada. Cineva imi sterge lacrimile, lacrimi pline de noroi, lacrimi murdare, ma sterge pe spate, nu mai simt nimic, simt doar aerul cum imi bate in spate, simt pamantul cum mi se intareste pe fata, lacrimile s au pietrficat, ma sterg, mana mi se zgarie, peste lacrimile pietrficate curg alte lacrimi, alte lacrimi care se pietrifica. O lacrima cade pe pamant. o lacrima ma parasit! Ma simt si mai singur, ma uit dupa ea, vad din lacrima curge alta lacrima. Trag aer in piept, ma inec, tusesc si plec. Oamenii se uita ciudat la mine, oameni nu mai plang, nici eu nu mai plang, de fapt nu am plans nicodata! Un copil ma ia de mana, ma trage dupa el, il urmez, copilu' dispare, pe mana am o urma de pamant umed, ma sterg, nu se ia, insist, o lacrima imi curge pe mana murdara de noroi, pamantul cade! Nu stiu ce se intampla cu mine, nu stiu unde sunt, nu stiu cum am ajuns aici, imi simt mintea obosita, nu pot sa ma gandesc, nu stiu ce sa mai cred, oamenii in jurul meu nu sunt oameni! Un sunet se aude in spatele meu, nu ma intorc, continuii sa merg, sunetul inca se mai aude, continuii sa merg, vad o casa parasita, intru in ea! Casa imi pare cunoscuta, parca aici am stat, totul este plin de praf, vad o biblioteca goala, in ceata din casa vad un om ce se apropie de biblioteca, ia ceva din ea si dispare, in spate aud pasi, aud si sunetul de mai devreme, nu ma intorc, o usa se deschide, cineva ma intreaba daca mananc, nu raspund nimic, intrebarea se repeta, din spate aud: Da! Ma uit in spate, vad un batran, seamana cu mine! (Sunt eu la batranete?) Il analizez, chiar eu sunt, ma pun in fata lui, ii fac cu mana, nu ma vede, incerc sa vorbesc cu el, nu ma aude. Vad o vaza, ma apropii de ea, o ridic, batranul se uita la ea, o las jos, batranul se uita in jur. Usa se deschide din nou, o femeie apare cu o tava in mana, are micul de jun, ma uit inapoi la batran, a disparut, femeia se apropie de mine si imi spune sa am pofta, ii spun sa atepte doua secunde, femeia pleaca, ma duc dupa ea, iese pe usa, usa a disparut! Ma intorc inapoi in camera, batranul mananca, nu mai seamana cu mine, se uita la mine si ma intreaba: Ce cauti aici? Ma panichez, incerc sa ii explic, imi indrept privirea catre usa disparuta incercand sa ii explic, usa este acolo, batranul continua sa manance fara sa ma auda sau sa ma vada!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu