duminică, 14 august 2011

lanu'

Sunt in mijlocul marii, sunt pe un bustean, sunt ud, imi este frig. A inceput sa ploua, vantul bate cu putere, valurile ma ridica, valurile ma arunca dupa buturuga, nu o mai vad, este intuneric, simt pamant sub picioare, nu e nisisp, e pamant usacat, ma uit in jos, vad un pamant uscat, secat, ridic privirea, sunt intr o jungla, din nou incepe sa ploua. Vad o poteca o urmaresc, merg, se face lumina, este intunecat, incepe sa ninga, iese soarele, fulgi continua sa cada.
Poteca se opreste, in fata imi apare un lan de porumb, pa uit in spate, sunt in mijlocul lanunului de porumb, din nou este noapte, cerul este albastru, ma uit in sus, o oglinda mare cat cerul este deasupra mea, dar nu sunt in lan de porumb, las privirea jos, sunt intr o casa parasita, miroase a neaerisit, a statut.
In dreapta mea vad un pat, doi batrani lipsiti de suflete se tin de mana, trec incet pe langa pat, ies pe usa din stanga, nu este nimic acolo, doar mi sa parut.
Ma intorc inapoi, ochi batranilor sunt fixati spre mine, se uita in ochi mei, batrana femeie, se intoarce cu spatele, ma uit la ea, ma uit la batran, sunt in fata femeii batrane, imi face semn sa ma uit in dreapta, pot sa ies pe usa, usa s a deschis. Pasesc spre usa, ma uit in stanga in dreapta, sunt din nou in lanul de porumb, este furtuna afara, fulgera, ma las pe vine. In fata imi apare un copil stand la fel ca mine, pe vine. Isi tine mana la gura, o lacrima ii cade din ochi, imi face semn sa ma uit in spate, usa sa deschis, sunt din nou in casa, ma uit de jur imprejur, chiar casa de mai devreme, dar patul batranilor, si batrani nu mai sunt. Miroase a aer curat. Observ o vitrina, nu are nimic in ea, ma apropii, ma uit in oglinda. Vad rasaritul soarelui, incepe sa ninga, este cald. Incerc sa imi aduc aminte ce am facut acum 5 minute. Pun mana la ochi si incep sa ma gandesc.
Din spate se aude o voce: Aici ai fost!
iau mana de la ochi, ridic privirea si copilu imi apare in fata. Nu mai sunt in lan, nu mai sunt pe vine.
Copilu' este murdat, zgariat, nu poate sa mai vad, cu ochi plini de sange ridica mana cu degetul aratator in sus, ridic si eu privirea, sunt in lan, oglinda mare cat ceru a aparut deasupra mea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu