vineri, 25 februarie 2011

In pod

Trei straini, numai trei straini, se holbau acolo unde odata aveam cascaval, acum sunt flori, lalele.
Ieri cand ma uitam pe geam, nu stiam ce sa fac, daca stau sa ma gandesc, nimic nu o sa iasa, si, daca ma arunc pe iarba, unde ma duc?
Caii lasa urme, eu le iau urma si fug cu ea, am scos ceva daca tot au trecut caii pe aici.
In pod nu e nimic, cascaval nu mai e, urmele au plecat, iarba.....
Ma uit peste umar, vad un alt umar, ma uit mai atent, nu mai pot sa fac diferenta, a, aici era umaru meu, in pod gasesc orice.
Dupa ce a iesit din starea de lesin, a orbit, a comandat o cola si a plecat, ciudat om, zise locatarii, pe cand noi aveam de toate, tigari, bautura, femei. Pe cand ei, se intind pe jos, acolo nu zic nu, dar sa fim seriosi, oameni sunt constienti ca sunt oameni? ar putea un jobolan sa aiba vise, sa se viseze om? si daca da, n am inteles de ce: la magazin sunt caini?
Vrajitoarele au creier, ar putea sa fie ele sobolani cu halucinatii?
Odata ies din cutie si zic: Sa sfarsit si ziua asta, noapte buna.
Si asa a inceput totul, cani sparte, pisici pierdute, n am cuvinte sa descriu ce e acolo, in pod!
Dupa doua minute m am trezit, eram transpirat, imi era cald, aud un claxon, sunt in desert.
Scuip si plec.
Plec, nu ma mai intorc nici treaz, imi este frica si acum, nu mai suport, imi pot gasi linistea in pod, acolo gasesc orice, mai putin linistea....a.
La doi metri de mine, un electrician se intreba ce bec sa schimbe, mirat intreb: Unde?
Ce unde?
Undele radio, lipsesc!
Iar trebuie sa ma duc in pod?
urmele au ramas, dar caii....
Am fost sa iau o piatra, ma sperii o arunc. Apoi caii imi trec prin fata, chiar a fost? (ma intreb eu)
De cand vad, totul pare limpede, pana si apa la cada..tot limpede e.
Si chiar daca, tot are sa vina!
Cine? ma intreaba electricianu
Undele!
Un porumbel imi zice ca am camasa murdara, chiar asa e, dar prumbelu?
De zece ori pe zi ma intreb: Cat o fi ceasu'? Pe ce data suntem? Cate gaini pot incapea intr o baie? Ce jucau ratele cand erau mici?, Carnatu din frigider, se candeste acum al mine? Sase pesti fac trafic acum? si daca da, cu ce? Zaharul e dulce ca vrea el? Vrajitoarele sunt sobolani? Pereti stiu sa urasca? Ce parere au chilotii despre noi?
O ceapa se rastoarna, alta creste mai mare, doi stau si se uita! La cine se uita omu ala?
Si daca la mine se uita, ce pot eu sa fac? (sper ca nu e electricianu)
Se tot uita si intreaba: In apa exista politie?
Primeste un raspuns in felu urmator: Se poate. de ce nu?
Sunt in pod, imi caut cuvinte, nu mai gasesc nimic.
mai exista podu'? eram inauntru, mai sunt acolo?
Alooo...
......
imi gesesc cuvintele si le aleg in felu' urmator.
In timp ce asteptam masina, o doamna ma intreaba cat e ceasul, ii raspund: 00:00! In tufisi se auzeau zgomote, cred ca un animal tipa, cred ca e jobolan, se aude din tufisi: doua cola si un pachet de tigari!
Ceva ma trezeste, apoi ma trezesc in pod.

Un comentariu:

  1. ''oare ce parere au chilotii despre noi ?''
    =)))))))) nici Dostoievski nu o gandea asa profund :)) f tare

    RăspundețiȘtergere