sâmbătă, 16 aprilie 2011

Tu nu?!

Ce stim noi despre subconstient? Dar ce stie el de noi, ma intreba un batran! Apoi daca cumpar paine si imi da zahar ce a si putea sa zic? Oricum atata timp cat gaina face oua, poti sa pui pui pe foc, ca oricum nu este zaharul prost, ci melci, pe cand pestii...
Pot sa cumpar ceva fara sa cer? Cerul sare coarda? De ce ma gandesc la gard? Melcii sunt la locul lor, intr o rezervatie numita...oamenii sar si se agita, pe cand melcii stau si se uita. La ce, ma intreaba batranul? Painea s a copt, prosti sunt la locul lor, a inceput sa ploua, mult iubitele fiinte au rasarit cu ochi lor gingasi. Nu, nu despre tine e vorba! Dar ce credeai, ma intreaba batranul?
Pisica se zbate in apa, pesti au inceput sa miroasa, iar a inceput sa ploua.
Apoi batranul ma intreaba: De ce pe parcursul vietii prostia se face tot mai intens simtita? De ce evolutia se transforma in prostie? Totul o ia razna! Se ridica si pleaca, imi spune sa il urmez! Mergand dupa el incepe sa ploua, ma uit spre cer, vad un tavan gri! Ma uit in jur, sunt intr o camera veche. Mobila este veche, vad un pian, batranul incepe sa cante! Fiecare sunet simt cum se agata de urechea mea, sta putin apoi in timpan se opreste. Ritmul se schimba, ma vad intr o alta camera, cu aceiasi mobila, cu acelasi pian, batranul continua sa cante. Observ un telefon! Ma apropii de el, telefonul suna, ridic receprorul, il duc la ureche, aud o voce care imi spune sa nu cred ceea ce vad.
Aud din nou vocea si imi spune, ca ciocolata se mananca, nu se tine la ureche, ma trezesc, o prsoana imi face semne disperate, ca sa nu raspund la telefon, lasand receptorul jos, vanzatorul imi sopteste ca batranul inca, canta.
Cineva imi spune ca la noapte luna va veni la el si ii va sopti ceva urat. Ma intreb ce?
Soarele apune, batranul inca isi face datoria, sunetele continua sa sune. Pana si un melc s ar simti bine in prezenta acestor sunete. Nu, nu sunt sunete imi spune batranul ridicandu se de la masa.
Il intreb daca mai canta, batranul imi zabeste si ia din nou loc la masa. Sunetele se aud din nou.
Batranul cantand, se aude ciripitul pasarilor, sunt intr o padure din nou? Ma uit in jur, pianul, biblioteca, biroul si creioanele apar! Ma apropii de batran, acesta se indeparteaza de mine zicand ca pestii nu pot dansa. Se uita lung la mine si imi spune: Eu vreau sa ma trezesc! Tu nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu